Intervenții și misiuni în perioada 15.03 – 16.03.2022
BULETIN INFORMATIV
Intervenții, misiuni și activități preventive în perioada 15.03.2022 – 16.03.2022
În perioada 15.03.2022, ora 06:00 – 16.03.2022, ora 06:00, pompierii din cadrul ISU B-IF au intervenit pentru gestionarea a 364 situații de urgență produse în municipiul București și în județul Ilfov.
Ponderea cea mai mare a numărului de intervenții o reprezintă cazurile pentru acordarea primului ajutor calificat, în număr de 307. În perioada menționată s-a intervenit pentru stingerea a 19 incendii și pentru soluționarea altor 38 de solicitări diverse (salvare animale, deblocare din medii ostile vieții etc.).
În cursul zilei ieri 15.03.2022, pompierii ISU B-IF au intervenit cu trei autospeciale de stingere cu apă și spumă, o autospecială de intervenție și salvare de la înălțime, o autospecială de descarcerare și două echipaje SMURD, la o locuință situată în strada Tempea Radu din sectorul 4 al Capitalei, unde s-a produs o explozie neurmată de incendiu. Echipajele ajunse la locul intervenției au constatat că explozia s-a manifestat la aragazul din bucătăria locuinței, provocând arsuri pe aproximativ 50% din suprafața corporală a unei persoane de sex feminin, în vârstă de aproximativ 80 de ani. După acordarea primului ajutor calificat, aceasta a fost transportată la spital de către echipajul SMURD.
Tot în această perioadă, specialiștii inspecției de prevenire și personalul operativ au desfășurat o serie de activități specifice pe linia prevenirii situațiilor de urgență. Astfel, au fost efectuate 24 de controale de prevenire, iar în urma acțiunilor desfășurate au fost aplicate 72 de sancțiuni contravenționale, în cuantum de 19.500 lei.
Vă informăm cu privire la hotărârile adoptate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.), Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență (C.M.B.S.U.) și de Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ilfov (C.J.S.U.IF.), referitoare la măsurile de prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
Acestea pot fi accesate la următoarele link-uri:
- https://isubif.ro/local/hotarari-ale-cnsu/
- https://isubif.ro/local/hotarari-ale-cmbsu/
- https://isubif.ro/local/hotarari-ale-comitetului-judetean-pentru-situatii-de-urgenta-ilfov/
Totodată, la nivelul CMBCCI și al CJCCI Ilfov a fost operaționalizat un call center prin intermediul căruia vor fi gestionate mult mai eficient situațiile care vizează refugiații proveniți din zona de conflict armat din Ucraina, aflați în municipiul București și județul Ilfov.
Call center-ul 021.414.44.94 va prelua cererile de cazare și hrănire a refugiaților, va fi consemnată luarea acestora în spațiu de către societatea civilă, precum și alte date referitoare la șederea acestora pe teritoriul României.
Call center-ul va funcționa cu caracter permanent și va permite preluarea simultană a 10 apeluri, de către operatori vorbitori de limbă română și engleză, din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii” București-Ilfov, Direcției Generale de Poliție a Municipiului București și Inspectoratului General pentru Imigrări.
Acest demers a fost inițiat la propunerea Prefectului Capitalei și a Prefectului județului Ilfov, pentru eficientizarea activității instituțiilor aflate în coordonare, și s-a realizat cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale.
Buletin informativ intervenții 15.03-16.03.2022-ISUBIF
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE